Триглав

аутор: Наташа Урошевић датум: 07/09/2015 у: Извештаји |

Према небу

12.-16. август 2015.

Триглав  (2864 мнв)  висока планина, највиши врх Јулијских Алпа и Републике Словеније, први пут је освојен 1778г и од тада реке планинара походе овај  врх, који спада међу најпосећеније у Европи. Склониште на самом врху, Аљажев столп, подигао је Јакоб Аљаж , жупник који је после освајања овог врха откупио 16м² тла  од Довишке жупе.

Блед

Катун

Блед ,прва тачка маркације на нашој рути, смарагдно језеро ушушкано испод Блејског града, замка који доминира крајоликом. Температура висока у раним јутарњим часовима тако да смо после ноћне вожње  меркали  плажу, где би смо се одморили и освежили. Нечујне плетне су клизиле ка острвцету и њихове шарене тенде су нарушавале склад боја.

Освит

Клинови и сајле

Напуштамо Блед и већ у 16ч из Рудног поља (1347мнв) креће мала група ( Радоња, Нада, Раја, Славица,Милка и моја маленкост) ка Водниковом дому  (1817мнв). Лаганим ходом стазом кроз шуму са благим успоном избијамо на катун. Милка и Радоља се окрепљују киселим млеком. Настављамо оштријим успоном кроз ниско растиње и убрзо стижемо до Језерске заравни. Паузу користимо да прилегнемо на дрвену клупу, дивећи се призору:плато који је са свих страна окружен сиво –зеленим врховима испресецаним пл. стазама.Оштрији успон по сипару доводи нас до Студорског превла (1892мнв). Од превоја до Водниковог дома требало нам је 2 часа, где су се смењивали благи успони и нагиби.

Гужва на стази

Велики Триглав

После преспаване ноћи договор је био да у 6ч кренемо пут Планике и Триглава, тако и бива с тим што нам се прикључује Тација Хироми из Токиа ,симпатични Јапанац  који нас дисциплиновано  и са осмехом  у стопу прати. Прво усеченом стазом до Коњског седла  (2020мнв) где се укрштају стазе ка Планици, Крми, Доличу и Кредарици, онда оштрим успоном по сипару ка Планици. Правимо паузу, освежавамо се дивним планинским чајем. Остављамо вишак опреме у дому. Поглед често одлута ка голом гребену, ваљда ће фактор 56 сачувати образ јер сунце већ немилосрдно пржи.

У стени

8-Kredarica

Кредарица

Успон са сипаром брзо савладавамо. Улазимо у стену и одмах крећу сајле и клинови, чини ми се има их педесетак до врха. Гужва на стази чини да се често одмарамо, тако да мали Триглав савладавамо без већег напора. Следи силазак у подножје великог Триглава и завршна вертикала до врха. Осмех задовољства, освојен је врх за који сам мислила док сам још учила познавање природе и друштва да је највиши врх на свету. Око Аљажевог стуба граја, сви би да се сликају и овере прву посету Триглаву, ужетом по задњици. Поглед наравно величанствен, шаренило облака и врхова. На северо-западу Јеловец, Мангарт на северу Шкрилатица, Присојник, Разор а у позадини аустријски врхови и Гросглогнер. Лепоту мозаика сатканог од врхова појачава ледено Лашко.

9-silazak

Силазак

Лепо

Силазимо истом стазом уз појачан опрез. Појасеве и осигурање нисмо користили али у случају магле, кише , снега и јаког ветра је лудост походити ову лепотицу без истих. У Водников дом стижемо око 17ч. на починак после исцрпљујућег дана који је добрано попунио галерију лепих успомена, полазимо већ у 20ч. Ујутру нас буде јак пљусак и ветар. Срећом када смо кренули ка Рудном пољу кише није било, сунце се стидљиво помаљало а природа окупана нудила је оштре прелепе фотке. Требало нам је 4ч хода до места где нас је чекао Живко са Espace-ом.Препакивање уз гласно јодловање веселих Словенаца који су се паковали тик до нас. Настављамо ка Бохињском језеру. Налазимо камп , умало да због погрешне временске прогнозе кренемо пут Србије, срећом коцкамо се, постављамо шаторе и са нестрпљењем урањамо у Бохињ, који благотворно делује на уморне и упаљене зглобове и мишиће. Вече започињемо са окупљањем код шатора уз незаобилазне Крањске клобасе и Лашко.

Планика

У кампу

Спавање неколико пута прекида јака киша и плач детета из оближњег шатора. Недељу отварамо величанственим слаповима Савице, следи гондолом на Вогел, који је изложио своје најбистрије погледе на Бохињ и Триглав.
Завршавамо трком кроз Љубљану. За 60минута колико смо зацртали обишли смо Прешернов трг, Тромостовље, катедралу Св.Николе, мост са Змајчека..и све то по јаком пљуску. Настављамо ка Батровцима и Србији.

14-slapovi-Savice

Слапови Савице

Гондола

Утисци се још нису слегли, али свакако бих опет у Дежелу за још прегршт бисера из ниске фантастичних природних лепота.