Румунски Карпати – други део

аутор: Наташа Урошевић датум: 30/01/2014 у: Извештаји |

МОЛДОВЕАНУ, БУTEAНУ

У цик зоре 4.августа,Милка, Томаш, Жиле и Боб предвођени Габријелом кренули су у освајање највишег врха Румуније Молдовеану 2544 мнв. Већина планинара је одлучила да испење Бутеану 2507мнв. У 10.00 крећемо, оштар успон изнад дома са погледом на Трансфагарашан и стижемо до превоја одакле почињу да се назиру два језерцета од којих је један у облику срца. Кратки предах код језера и настављамо планинарском стазом са језерима у видокругу, до следећег превоја где застајемо задивљени нестварним призором, горско око Бља или Балеа са бојама које само природа може да уреди. Настављамо успон до места где мало користимо слободно пењање и у 14.00 ето нас на врху Бутеану, платоа где се сликамо и пратимо лет два параглајдера тик изнад нас.

Спуштање до превоја ка језеру Балеа брзо савладавамо, одатле нам Балеа стално скреће поглед са стазе, која је комбинација камена и сипара, па има помало исклизавања срећом без повређивања. Силаском до језера у 16.00 завршава се планинарење за тај дан. Мноштво света сјатило се на вашару, око тезги са шаренишом, по ресторанима, излетници на пријатном сунцу лешкаре око језера. Дарко, Ивана и ја не пропуштамо прилику изувамо ципеле и хоризонтала са погледима упртим у језеро које одсликава читаву котлину. Окупљамо се испред тунела који је зими затворен, пролазимо скоро километар тунела и у дому смо у 19.30. Чекамо петорку са Молдованија. Око 21.00 стижу уморни али препуни утисака. Габријел још једном подвлачи да је пењање на Молдовеану из дома у једном дану „ nonsense“. Потребно је најмање 16 сати хода, тако да су деоницу пута у повратку (3 сата вожње) прешли теренским возилом.
Понедељак је опет резервисан за разгледницу Трансилваније. Започињемо са обиласком знаменитог града Сибињ који је име добио по Сибињанин Јанку. Стари део града и данас одише Немачком атмосфером још од када су богати и моћни немачки еснафи управљали регионалном трговином. Делови средњовековних зидина окружују историјски центар Сибиња. Брукентал, најстарији музеј у Румунији је нажалост био затворен. Следи Алба Јулија некадашњи центар римске Дакије. Тврђава у горњем граду 37,5 хектара је највећа у Румунији. У оквиру масивних зидина су и Кнежева палата, универзитет Алба Јулије, Православна Црква, Национални музеј..треба га свакако посетити јер обилује незаборавним садржајима.
Разгледање завршавамо Темишваром где на располагању имамо само 2 часа, од којих пола времена користимо у пицерији где би им и Италијани позавидели на амбијенту и укусу. Пицерија је смештена на огромном тргу где се фасаде занимљивих грађевина надмећу у лепоти. Успели смо да видимо само делић овог града и са закашњењем од 20 минута скоро утрчавамо у бус. Граница, повратак преко Вршца и Београда и око поноћи смо кући. Још један бисер је нашао место у својој огрлици која је са сваким походом лепша, овај пут су је допунили Карпати.аутор:Наташа Урошевић