Пирин – Тодоркини врхови

аутор: Наташа Урошевић датум: 24/02/2015 у: Извештаји |

Рила – сафари

Субота 27.09. ујутру у 6 часова и 15 минута крећемо пут Бандерице. Претходни дан врхови Пирина су се забелели од снега. У дому Вихрен опет правимо паузу и покрет. Ову стазу одликује неколико платоа тј.оштрих кратких успона па велике заравни на којима горске очи доминирају. Снега је тек толико да је прекрио маркације.Стазом преко потока наилазимо прво на  језеро „Oko“ (2026м), следи стрмији успон и пауза код Рибног језера (2200м). Настављамо оштрим успоном до следећег платоа где нас дочекује Жабље језеро(2321м) окружено маглом коју јак ветар узалуд покушава да отера. Група се дели , нас 13 остаје да погледа Тодорки у очи, сакривене копреном од густе магле.

Покрет

Шаренило

Стрмом стазом уз појачан ветар, јадну видљивост освајамо само Тодоркину порту (2577м). Водич одлучује да је опасно наставити ка врху:“Нема маркација, камене плоче су изузетно клизаве а видљивост никакава“, за њим стазом ка Дамјаници креће 9 планинара а Мира, Слоба, Томаж и Млађа на своју одговорност настављају ка врху и срећом Мала(2712м) и Велика Тодорка(2746м) су освојени- Честитке!!! Врло су нас обрадовали када су нам се придружили код Дугачког језера где смо уживали у погледима, стидљивом сунцу и наравно оброку.

Лепши део екипе

Окото језеро

Од језера стаза се стрмо спушта ка Дамјаници, све време пролазећи кроз зимзелену шуму. У дому правимо паузу, „бацамо“ жалостиве погледе (нарочито Славко и Цвијета) ка Кончету, атракцији изложеној на хоризонталној табли испред дома. Елем стазом кроз шуму поред мноштва гљива и дивног водопада на реци Дамјаници стижемо око 18 часова до Шиљегарника где улазимо у бус. Увече нас пут опет води код Миткета.

Тодоркина порта

Успон

Рила- Рилска језераПут Риле опет крећемо у 6 и 15 минута.  До Панчишта , одакле креће двоседишница стижемо после 3сата вожње. Уместо жичаре како је планирано одлучујемо се за џипове и после 20минута смо код хиже Рилска језера (2135м). И овај пут време није било на нашој страни и од 7 рилских језера (Доње, Рибно, Тролист, Близанци, Бубрег, Око и Суза) за које очевици тврде да су изваредно лепа само смо успели да назремо језеро Суза са малог узвишења испод Хиадута врха.

Велика Тодорка

Без магле

Паузу уз играрије на снегу са грудвањем и обарањем нерадо прекидамо. Враћамо се, магла се све више и све дуже склања. На узвишењу изнад хиже пуца поглед на Доње језеро. Чекамо џипове и вратоломном али сигурном вожњом долазимо до паркинга, пресвлачење и полазак кући.

Поглед

Едукација

Овај пут смо попели Вихрен, трећи врх по висини на Балкану али се надам да ће нам овај господар Пирина следећи пут изложити своје прелепе видике, допустити прелаз преко изазовног Кончета и да ћемо завирити у смарагдне Тодоркине очи.