Моја прва Острвица

аутор: Јелена Ивановић датум: 12/05/2016 у: Вести |

Јелица на врху

Традиционална акција на Велики петак – успон на Острвицу (758 мнв) – је отказана због лошег времена. Организована је следећег викенда: у недељу 08.05.2016.године. Прошле године Острвицу је попело четрдесетак планинара а ове године смо били бројнији и то за десетак више! Јутро обећава лепо време. У 930 смо кренули ка Белановици (25 км од Лазаревца у правцу планине Рудник)  где је направљена краћа пауза да се сви скупимо. Настављамо кроз прелеп шумовит крај рудничких села Козељ, Трудељ и након додатних 15-ак км стижемо до села Варнице, одакле крећемо у освајање Острвице.

Поглед на Острвицу

Почетак стазе

По ко зна који пут идем овом утабаном стазом али сваки пут је заиста нов доживљај. Сам поглед ка тој угашеној вулканској купи изазива страхопоштовање. Колона од педесетак планинара је кренула природним степеницама кроз шумарак који краси подножје Острвице. На путу срећемо још толико планинара из Београда, што потврђује да Острвица постаје незаобилазно место планинара у Србији.

Излазимо из шумовитог дела, поглед ка врху савршен. Време почиње да се квари, у даљини се чује грмљавина али не мари, настављамо даље раздрагани јер смо близу врха.

После сат времена хода стижемо на врх, правимо пар фотографија и због кише која прети да нас отера, крећемо полако да силазимо
Овај текст тј.извештај сам назвала „Моја прва Острвица“. Мени је ко зна која по реду али Јелицина је прва. Био је потребан само један  дан  па да Јелица Петровић први рођендан прослави на планини заједно са 52 присутна планинара.

Као и сваке године тако смо и ове свратили у вилу „Милица“ код чика Милутина на освежење. Сумирали су се утисци акције уз кафу, пиво, чашицу ракије… Како киша није пала, већ се сунце пробило кроз облаке направили смо шетњу до ловачке куће која је удаљена километар од виле. Муку нам је задавао поточић, неко је прошао мокрих ногу али шта је ту је.

Некако нам се није ишло кући, недеља, празник, лепо време а ми у природи. Поседели смо још мало код чика Милутина па куд који мили моји!

Видимо се и следеће године импозантна вулканска купо!