Митикас

аутор: Наташа Урошевић датум: 23/07/2011 у: Извештаји |

24. јун 2011.Поново је на мапи акција победио Олимп са својим  „носем“ Митикасом највишим врхом Балкана 2917м. Екипа од нас 18 – организатор Радоња са супругом Надом, Сале, Дарко, Милка, нас шесторо из прошлогодишње екипе (Раја, Славка, Славица, Мица, Ивана, Наташа- писац ових редова), затим пет грација Јована, Милица, Неда, Ксенија, Јелена као и драги нам гости из Шапца (Мила и Мића) – решена је да попне Светлу планину са Зевсовим кристалним дворцима.

Организација за сваку похвалу без проблема у путу, са одличним смештајем и полупансионом у Паралији који су нам омогућили МАЈАК, ВЕМАС и ЦЕВАС. Иако је дан који смо провели у Паралији:  сунчање и купање у таласима Егејског мора, излежавање, обавезан „ Митос „ код Илијаса – био испуњен са нестрпљењем смо чекали тај 26. јун и планинарење. У Литохоро стижемо у подне, присуствујемо тркачком маратону, позирање испред звоника и фонтане и крећемо…  ( поглед на Митикас окружен зеленилом пребогате флоре Олимпа)
После 4 часа хода, 3 кратке паузе, савладаних 1000м надморске висине стижемо до планинарског дома (2100м) који нам је овај пут изложио своје терасе и прелепе видике. Следе вечера, опуштање уз Митос, севдалинке, пуцкетање ватре у камину…одлазимо на починак. Уз сунцем окупану зору и Зевсову јутарњу цигарету у виду магле почињемо пењање.

Остављамо растиње иза нас а испред нас непрегледни успони од сипара и камена. Ветар је све јачи и врло је хладно са температуром око нуле. Стижемо до Скале (2866м) сигурном и лепо обележеном стазом, а онда за већину нас најзахтевнији део са врло опасним деоницама. Прво спуштање стотинак метара надморске висине па врло тежак успон 150 мнв. Коначно Митикас!!!
Јак ветар и хладноћа која се увлачи у кости не могу да парирају адреналину успеха. Мешају се усхићење, умор, понос, задовољство… сунце нам се придружује и „ фотосешн“ почиње. Следи повратак и сусрет са“ Босанцима“ са којима певамо Хеј Словени!

Сале и ја се враћамо пут дома а остали пењу врх Сколио (2912м) са незаборавним спуштањем низ ледник. Овај пут смо успели , попели смо Митикас- екстремни врх ове чудесне планине која осваја својом митологијом као дом 12 олимпијских богова, својом флором- 25 ендемских врста биљака, положајем, нестварним видицима… Ако Бог да поново ћемо се дружити.