Маја Језерце

аутор: Дејан Дујмовић датум: 29/03/2011 у: Извештаји |

Маја Језерце 10.03. – 13.03. 2011.11.

На Ибарској магистрали се прикључујем групи планинара из Београда тј. Планинарском друштву „Победа“.

У Гусиње стижем у 700 часова доручак и полазак за Вусиње. По доласку у Вусиње препакујемо опрему и спремамо се за полазак ка Караули,  који се налази на 1380 мнв у којој ћемо бити смештени. Стаза води  прелепом долином Ропојане. До карауле нам је требало три сата хода. По доласку у Караулу смештамо се по собама тј по подовима, јер Караула не поседује кревете. Топим снег пошто је извор завејан.
У 1400 часова излазимо на стазу да испртимо пут до граничног камена да ноћу не би тражили стазу. Након два сата прћења излазимо до граничног камена. Враћамо се назад и одмарамо се за сутрашњи успон.
  12.03. Устајемо у један сат иза поноћи и сат касније крећемо ка врху. Група је велика и броји 115 учесника. Ноћ је ведра и није превише хладна. Пошто је дан раније испрћена стаза немамо проблема да стигнемо до граничног камена. Код камена стижемо у 400 ујутро. Група је добра тако да брзо напредујемо.
У 500 смо већ на висини од 2000 мнв а сат касније на 2200. Већ је свануло и имамо прелепо ведро јутро. У 700 смо већ на превоју тј испод њега, где стављамо дерезе и узимамо цепин у руке јер је стаза према врху залеђена и стрма. Након два сата хода стижемо до кулоара. Јако је стрмо да падину можеш руком дохватити. Тај део пролазим без проблема и након још једног сата хода  стижем на врх. На врху сам тачно у 1000 часова.
  Не задржавам се дуго јер јако дува. Враћам се неколико стотина метара и правим одмор у заветрини. И даље је леп дан. Одморио сам се и кренуо назад. Стижем до кулоара и застој. Споро се пролази тај део. Доста стрмо и изгледа страшно. Повратак је прошао без проблема и у Караулу стижем у 1600 часова.
13.03. Повратак за Лазаревац.Утисак: Тежак и дугачак успон на један од најлепших врхова Проклетија са изузетно лепим временом. За та три дана сам прешао око 45 км и савладао око 4600 мнв.