КОМ`ОВИ ХОДЕ – ТРОГЛАВОМ ДИВУ

аутор: Наташа Урошевић датум: 16/04/2014 у: Вести |

У организацији Еxtreme summit team-a као 4. припремна акција за женску експедицију на Хималаје, изабрани су Комови.Планина Комови се простире у источној Црној Гори између река Лим, Тара и Дрчка и окружена је планинама Проклетије, Планиница и Бјеласица. На њој се истичу три висока моћна врха која граде целину Комова: Кучки Ком (2487мнв), Васојевићки Ком (2460мнв) и Љеворечки Ком (2453мнв).

До Штавне доспевамо са два минибуса а одатле лаганим ходом после 90минута стижемо до катуна Мартиновића, где су нас  дочекали љубазни домаћини Милан Радовић секретар клуба Високогораца Црне Горе, Ивона, Рада и Биља.

Постављамо шаторе, окрепљујемо се, дерезе на ноге и крећемо. Мислиле смо да ћемо да вежбамо жимарење и абзајл и са нестрпљењем смо ишчекивале да направимо прве алпинистичке кораке, (неке девојке су завршиле курсеве алпинизма и имају пењачког искуства ), али…Раша и Милан су имали други план – успон на Васојевићки Ком. По лепом времену надморска висина од 700м се савлада за 2,5 часа хода а у зимским условима са дерезама које су правиле проблем…било је мало другачије.

На први успон крећемо око 11часова, дебљина снежног покривача 15-30cm, успони се нижу један за другим са нагибом и до 50⁰. Милана , који нам је свима био драг ,после више од 4часа на челу колоне (где је пртио снег) листом смо све заволеле што смо му и неколико пута скандирале. Надомак врха смо биле у 1520, сликање и повратак.

Спуштање се претворило у својеврсно уживање са фантастичним видицима докле поглед допире. У 17часова смо на месту где смо оставиле штапове и започеле успон. С обзиром да нас је било пет девојака у шатору, а у једном тренутку и осморо уз закуску од : супе, чварака, сира, сланине, паприке..Јовине штрудле са маком…одлично смо спавале.

Сутрадан 2. марта јутро је протекло уз жимарење и абзајл, подне у паковању и кретању кући, а вече је обележило дружење са Зијом уз ћевапе у Сидру у Пазару.Акција Комови ће бити сигурно утиснута у дивној галерији успомена..не само због призора који одузимају дах већ и због позитивне енергије и тимског духа.