Клисуром реке Градац

аутор: Милан Васиљевић датум: 29/10/2016 у: Извештаји |

У недељу по магловитом времену, двадесет три планинара планинарског друштва „Вис“ окупило се испред просторија друштва, са намером да тај дан прођемо клисуром уз реку Градац до манастира Ћелије.

Сунце се полако буди и разбија маглу и свима нам улива поверење да ће дан бити пријатан за шетњу. Нешто пре 1100 крећемо на стазу. Пут нас води поред реке оивиченом шумом. Лишће и трава пригушивали су звук нашег хода у густом, ниском растињу испод високог дрвећа. Сунчеви зраци пробијали су се кроз крошње, обасјавајући шумску стазу блиставом бојом.
sam_0867
Стижемо до Дегурићке пећине. Правимо кратку паузу за фотографисање па настављамо даље. Корачамо шумом, лагано се успињемо. Уживамо у цвркуту птица, разним бојама лишћа околног дрвећа, јер у ово доба сваки лист постаје цвет. Јесења хладноћа испуњавала је ваздух који је био свеж пун живота и различит.
sam_0897
Излазимо на ливаду одакле нам се пружа прелеп поглед на околне планине.Ту правимо паузу за доручак. Настављамо даље кроз шуму. Окруживала нас је потпуна тишина. Нису се чули звукови аутомобила, само наши гласови и птичице које су давале ритмику нашем ходу. Била су ту само дрвена стабла храста, цера, јасена која су била раштркана по овом брдовитом обронку. Папрат и маховина прекривали су мрачне удубине у тлу.

Стижемо до краја шуме. Сада је испред нас зелено пространство где се налази прелепо домаћинство и кафић тик уз реку. Ту правимо паузу. Одлучујемо да не идемо до изворишта реке Градац већ да се вратимо другим путем.

Сада се успињемо шљунковитим путем, који крцка са сваким нашим кораком. Долазимо до највише тачке одлазимо до видиковца, правимо паузу за сликање и уживамо у прелепим видицима који нам се отварају…

Крећемо даље ка почетној тачки и после пређених десетак километара стижемо. Уз кафу сабирамо утиске и имамо намеру да овде опет дођемо. Време нас је послужило тако да смо од поднева имали јесењи као пролећни дан.

Сваки је корак вредео и свако од нас је оплеменио душу лепотом виђеног тако да ће ово бити место где ћемо се увек враћати.